Bu haftaki meclis toplantısında, geçen hafta gündeme gelen ve hala tam olarak çözüme ulaşamayan “Kaybolan kürekleri nasıl koruyabiliriz?” konusunda odaklandık.
Geçen hafta, küreklerin düzenli kullanılması ve kaybolmamalarını sağlamak için birkaç öneri sunulmuştu. Bu öneriler üzerinde tekrar konuşarak, çocuklarımızın katkılarıyla yeni fikirler geliştirdik.

Geçen hafta ortaya atılan ilk öneri, dışarıdaki materyal kutularının düzenlenmesi ve her kutunun üzerine içerisinde kaç kürek bulunduğunun yazılmasıydı. Bu fikir, küreklerin takibini kolaylaştırarak eksikliklerin hızla fark edilmesini sağlayacağını düşündüğümüz için önemliydi. Diğer bir öneri ise her sınıfın kendine ait bir kürek kutusunun olmasıydı. Bu fikir de sınıflar arasındaki karışıklığı önlemek için oldukça mantıklıydı.
Sınıf meclis çemberlerinde bu önerileri tartıştık ve sonra meclisimizde tüm sınıflardan gelen kararları paylaştık. Bu paylaşımlar sırasında, özellikle kum alanındaki askılıklara sayıların asılması ve aynı sayıdaki küreklere de bu sayıları asma önerisi oldukça ilgi çekti. Bu öneriyi oylamaya sunduk ve 37 kişi tarafından kabul edildi. Ancak 3 yaş sınıfımızın sayıları tanımakta zorlanabildiklerini dile getirmeleri üzerine renk eşleştirmesi ile kürekleri takip edelim diye bir öneri sunuldu. Bu öneri üzerine renk kodlama ile takip yapılıp yapılmaması gerektiği tartışıldı. Yapılan oylama sonucunda, küreklerin sayılarla takip edilmesine ancak bu sayıların renklendirilerek arkadaşlarımızın ihtiyaçlarını da gözetilerek çözüm bulunmasına karar verildi.

Çocuklarımızın aktif katılımıyla, küreklerin düzenli kullanımı ve takibi konusunda alınan kararlar üzerine planlama yapıldı. Süreçte sınıflar kürekleri sayılarının belirlenmesi, renk ve sayılarla oyun alanlarına dağıtılması konusunda bu hafta görev alacaklar. Hepimizi ilgilendiren bir konuyu karara bağlayarak meclisimizi sonlandırdık.
Bir sonraki meclis toplantısında görüşmek üzere! 🌿✨