Yabancı Dil

Çocukların farklı bir dilin farkına varmasının yanı sıra onu doğal olarak ve yaşantılarıyla bağlantılı şekilde keyifle ve merakla öğrenmesi önemlidir.

Renkli Ormanın İngilizce öğreniminde kullandığı CLIL (Content and Language Integrated Learning) yöntemi, genel pedagojik yaklaşımımıza paralel olarak proje temellidir.

Çocuklar İngilizce derslerinde merakları ile ortaya çıkan ve eğitmenler tarafından zenginleştirilen projeler üzerinde çalışır. Dili öğrenme süreci, diğer derslerinde çalıştıkları temayı kapsayacak şekilde öğrenme deneyimini birleştirir.

Her sınıfın ihtiyacına yönelik planlanmış İngilizce ders saatlerinin yanı sıra çocuklar; çemberlerde, orman ziyaretlerinde, yemek saatlerinde, meclislerde, bahçedeki oyun saatlerinde İngilizce öğretmenleriyle vakit geçirerek günlük yaşamın içinde dile maruz kalır.

İngilizce öğretmenleri, planlı ders saatleri dışında çocuklarla zaman geçirirken sohbet ederek, oyunlar oynayarak çocukların dile maruz kalışını arttıracak şekilde teşvik edici bir tutum sergiler. Seviyelerine uygun özenle seçilmiş İngilizce kitaplar okumaları sağlanan çocuklar, okul yaşamının kütüphane de dahil tüm alanlarında İngilizce dil becerilerini geliştirme fırsatı bulur.