Dış mekanda çamur mutfağı, kum havuzu, orman ziyaretleri ve yaz-kış kullanılan bahçemiz çocukların duyularına hitap ederken, okul içinde de duyusal oyunlara ortam yaratılıyor. Dünyayı keşfederken duyularını aktif kullanabildikleri öğrenme ortamlarıyla karşılaşmaları gelişimleri açısından önemli.
Bu haftaki duyusal provokasyonlardan birisi, orman ziyaretleri sırasında hayvanlara duydukları merakla şekilleniyor;
“Sincap var mıdır?”
“Ormanda ayı var mıdır?”
diyerek patikalarda çıktıkları keşif turlarını, ayak izlerini takip eden yürüyüşleri tetikleyen canlılara gösterdikleri ilgi, kimi zaman doğadan topladıkları materyalle birleşerek de harekete geçen hayal dünyalarının önemli bir unsuru.
![](https://i0.wp.com/renkliorman.k12.tr/wp-content/uploads/2016/12/durbun-1.jpeg?fit=800%2C450&ssl=1)
Bu ilgiyi farkeden öğretmenimiz, ormanda ayak izlerine rastlayabilecekleri kirpi, sincap ve tilki figürleriyle, doğal malzemelerle ve gıda boyasıyla renklendirilmiş el yapımı hamur toplarıyla duyusal bir ortam yaratıyor. Çocuklar figürleri inceleyip, elden el dolaştırırken sincap, kirpi ve tilki hakkındaki gözlemleri üzerine bir sohbet başlıyor:
“Dikenleri var. Ne kadar çok!”
“Kaç tane dişi var?”
“Bu, kuyruğu.”
Gruffalo teması
Ardından ortamda bulunun çam iğneleri, küçük boncuklar, yapraklarla kendi hayvan temsillerini yapmaya girişiyorlar. Her biri kendileri kadar biricik ve birbirinden farklı pek çok biçim oluşturan çocuklar, yapacakları yeni figürleri düşünerek kalan hamurlarının miktarını hesaplayıp ayarlıyor. Aralarında sadece ayak izi çalışanlar da oluyor. Onlara eşlik eden öğretmenimizin de kendi tasarımını yaptığı, hevesle sürdürülen çalışma boyunca hayvanların isimleri, uzuv ve organlarının İngilizce karşılıklarından da bahsediliyor.
Daha sonraki gün bu kez ev yapımı kahverengi tuz hamuru, boncuklar, doğal malzeme ve şişe kapaklarıyla devam eden hamur tepsisi provakasyonu, bir süredir çocukların gündeminde yer alan Grufallo karakteri temalı.